Tam, kad naujai įsteigta įmonė Lenkijoje (Sp. Z o. o.) galėtų pradėti sėkmingai vykdyti veiklą, būtina atlikti tam tikrus veiksmus:
1. Centrinis registras lenk. CENTRALNY REJESTR BENEFICJENTÓW RZECZYWISTYCH (CRBR) – asmenų, kontroliuojančių konkrečius ūkio subjektus, registras. Pareiga pranešti ne vėliau kaip per 7 dienas nuo įmonės įrašymo į registrą (nuo įmonės įsteigimo dienos). To nepadarius gresia bauda iki 1 mln. zł (PLN). Viena iš pagrindinių CRBR užduočių yra kova su pinigų plovimu ir terorizmo finansavimu.
2. Mokesčio PCC sumokėjimas lenk. URZĄD SKARBOWY PODATEK PCC (DRUK PCC-3) – Forma PCC-3 pateikiama per 14 dienų nuo įmonės sutarties sudarymo ir per tą patį terminą sumokame savarankiškai apskaičiuotą mokesčio sumą (0,5% nuo įmonės įstatinio kapitalo dydžio).
3. Buhalterinės apskaitos įmonės pasirinkimas – galbūt reikėtų teikti pirmenybę žmogui su kuriuo norėtumėte dirbti, kuriuo galėtumėte pasitikėti ir kuris būtų profesionalas savo srityje.
4. Banko sąskaitos atidarymas – nors Lenkijos teisės aktuose nėra privaloma atsidaryti banko sąskaitos, bet jos neturėjimas gali turėti daug nemalonių pasekmių. Todėl, kad būtina nurodyti banko sąskaitą NIP-8 paraiškoje, kurią būtiną priduoti per 21 dieną nuo įmonės registravimo dienos. Banko sąskaitą atidaroma tik bankuose, kurie registruoti Lenkijoje (iki šiol Paysera, Revolut – nebuvo tinkamas variantas).
5. Lenkiškos SIM kortelės pirkimas telefonui (rekomenduotina) – kiekvienas vartotojas, besinaudojantis ar ketinantis naudotis Lenkijos mobiliojo ryšio tinklų, turi užregistruoti SIM kortelę. Nuo 2016 m. išankstinio mokėjimo kortelių įsigyti be išankstinės registracijos negalima.
6. Įgaliojimas paštui (rekomenduotina) – jeigu ketinate naudotis Lenkijoje virtualiu adresu, rekomenduotina pateikti Lenkijos paštui atstovą (įgaliojimą), kuris galėtų atsiimti (gauti) laiškus skirtus būtent Jums ar Jūsų įmonei.
7. Antspaudo užsakymas (rekomenduotina) – pagal įstatymo nuostatas nėra reglamentų, įpareigojančių verslininkus turėti įmonės antspaudą. Jeigu yra poreikis antspaudus galima užsakyti bet kurioje šalyje Jums patogioje vietoje.
8. Įstatinis kapitalas – po įmonės registracijos būtinas įmonės kapitalo įnešimas. Galima tai atlikti pavedimu arba grynais. Įstatinis kapitalas paprastai yra garantinio pobūdžio, t.y. jis apsaugo įmonės kreditorius nuo nemokumo. Tačiau pažymėtina, kad nėra nuostatų, numatančių tik tokį įstatinio kapitalo paskirstymą. Tai reiškia, kad pervedus lėšas į įstatinį kapitalą, piniginis įnašas gali būti panaudotas, pavyzdžiui, ilgalaikiam turtui įsigyti. Lenkijoje iki 15 tūkst. zł (PLN) mokėjimus galima atlikti grynais, viršijant tą sumą – tik pavedimu.
9. Papildomas prašymas (NIP-8 forma) lenk. URZĄD SKARBOWY, ZGŁOSZENIE UZUPEŁNIAJĄCE (DRUK NIP-8) – per 21 dieną, o jeigu įmonė nedelsiant samdo darbuotojus, šis laikotarpis sutrumpinamas iki 7 dienų, nuo naujos įmonės įrašymo į Nacionalinį teismų registrą privaloma pateikti NIP-8 formą.
10. Mokesčių įstaigos PVM paraiška (VAT-R forma) lenk. URZĄD SKARBOWY ZGŁOSZENIE PŁATNIKA VAT (DRUK VAT-R) – paskutinis, bet ne mažiau svarbus žingsnis, jei norime, kad mūsų naujoji įmonė būtų aktyvi PVM mokėtoja. Paprastai pranešimą pateikiame likus 7 dienoms iki pirmosios PVM apmokestinamos veiklos atlikimo datos.
11. Įgaliojimo pasirašymas UPL-1 lenk. PEŁNOMOCNICTWO DO PODPISYWANIA ELEKTRONICZNYCH DEKLARACJI PODATKOWYCH – UPL-1 – paprastai mokesčių deklaracijas Jūsų vardu priduoda buhalterė, tam, kad galėtų tai padaryti būtina pasirašyti įgaliojimą bei pranešti apie tai mokesčių inspekciją Lenkijoje.
Tikimės, kad pateikta informacija buvo Jums naudinga, bet jeigu turite abejonių ar viskas buvo atlikta po įmonės įsteigimo Lenkijoje – drąsiai galite kreiptis dėl patikrinimo su AssistPRO specialistais.
Apibendrinus, būtini veiksmai atlikimui: